27-12-2016 - Pic de la Bassera
27-12-2016 - Pic de Serraseca i Pic Negre d'Envalira
27-12-2016

Pic de Montmalús, Bony d'Envalira i Pic d'Engaït
Aprofitant que porto a filles i amigues a esquiar a Grau Roig, faig dues sortidetes; al matí enfilo cap al Montmalús, pujada ràpida i amb neu continua,  al principi per la pista que està tancada i després seguint una mega traça que porta fins al coll de Montmalús, després pel vesant est amb neu bastant dura però sense gaires problemes s'arriba al  cim amb els esquís. Baixada ràpida i amb prou bona neu fins a pistes, en algun tram amb tanta concurrència s'han format bamps i tot. Control d'adolescentes, menjo una mica i amunt cap al Bony d'Envalira.
Des de el Montmalús s'ha vist que està prou bé per aquell sector, torno a remuntar la pista fins al primer replà i enllaço una bona traça que em portarà fins a sota el Bony d'Envalira, deixo la  traça a la dreta que continua cap a la Portella de Joan Antoni i enfilo amb unes quantes llaçades fins a la carena a la dreta del cim. Deixo esquís i crestejant uns 10 minuts em planto al cim.  Retorno a buscar els esquís, i sense problemes i amb neu contínua es pot anar fent tota la carenafins a retrobar la traça que puja de la Portella de Joan Antoni, deixo els esquís a l'avant cimjust abans d'on surt una canal que baixa directe cap als Clots de la Manera i supero els darrers  30 m a peu.
Baixo amb neu molt encrostada fins quasi la Portella de Joan Antoni i seguint per la fondaladaamb una mica de neu pols baixo ràpid i sense gaires problemes fins a les pistes, els darrersmetres abans de les pistes seguint la traça que sembla un border cross.

Foto 1
Foto 5
:Panoràmica des de Montmalús
Foto 6
:Pic d'Engaït des de Bony d'Envalira
Foto 7
:Tosseta de l'Esquella i riu d'Engaït